söndag 12 oktober 2008

Spoiled kid? Yes, I'm

Ja jag är ju det, tyvärr! Inte så att jag får allt jag vill ha, men det finns andra sätt att vara det på.

Som många vet som känner mig är jag väldigt kräsen när det kommer till mat. Jag petar, specialbeställer och kan inte äta något jag inte gillar. Detta har blivit att jag har blivit sjukt bortskämd. Ibland handlar det även om feghet, jag vågar inte prova på något nytt vilket är sjukt jobbigt. När det kommer till maten hemma så har jag oftast alltid fått något annat än de andra. Detta är något mina vänner har reagerat mycket på! Men vems fel är det, min eller mina föräldrars?

Mina föräldrar har alltid gjort allt för mig och min bror. Vilket jag älskar de för, jag är lyckligt lottad att ha två så kärleksfulla föräldrar som jag har. Och jag har alltid som barn känt mig så dålig att jag aldrig har kunnat visa min uppskattning på något annat sätt än med ord.

Jag rider och min bror spelar hockey, vilket är nästan de två dyraste sporterna som finns. Många ser ridning som en snobbsport och att det är något för bortskämda barn (?) så ja, jag är väl bortskämd på den sidan också.

Jag har alltid fått pengar då jag har behövt det. Och det kommer till idag, jag känner mig så sjukt bortskämd för tillfället. Jag är ändå 19 år och lever mer eller mindre fortfarande på mina föräldrar, hur sjukt är inte det? Visst jag är fortfarande studerande, jag har börjat betala min ridning, jobbar och ger mitt studiebidrag, försöker hjälpa till lite mer hemma även fast allt de begär är att sköta skolan och mitt jobb. Men resten då? Mobilräkning, hyra, kläder, mat, resor, m.m. ?

Jag har nyligen bytt avdelning på jobbet, vilket ledde till att jag gick över till provison vilket leder till att jag får en månads förskjutning på min lön. Så när jag fick min lön för den här månaden så fick jag inte alltför mycket och det mesta gick till ridningen och jag fick panik över hur jag skulle klara den här månaden. Inte vill man väl sitta hemma varenda helg?
Efter några dagar får jag pengar av mina föräldrar + att de betalar halva ridningen för att min bror fick en XBOX (why?), betalar min klippning, ska betala min jacka och gud vet vad som kommer härnäst.... Bortskämd? Javisst!

Inga kommentarer: