söndag 1 mars 2009

STOLT

Jag vet att mina föräldrar är stolta över mig o bror att vi hållt oss borta från dumheter som alkohol, rökning o snusning när vi var minderåriga. Det har dom sagt hur många gånger som helst..

Men något som jag verkligen insåg idag var att JAG är sjukt stolt över MIG själv! Jag har alltid varit glad att jag haft stallet, att det har varit mitt liv som barn och jag har varit en djurvän dag som natt. ibland hände det ju att man kom hem mitt i natten men för att man varit i stallet. Kommer aldrig glömma dagen då Sebbe kom, jag var själv i stallet och skulle hålla i ridskolan. Linda var på annat håll och skulle hämta en häst. Det blev lite dramatiskt och jag och Annika (Lindas syster) fick göra allt. en upplevelse vill jag lova. jag hade i alla fall ridlektionerna och höll samtidigt koll på det nyfödda fölet. stannade länge tills Linda kom hem sent på kvällen. när vi trodde allt var lugnt med Sebastian (som vi stalltjejer döpte han till) hade Duppe fått för sig att springa in till stona i sommarhagen, så det var bara att åka upp och fånga in han. jag kom hem runt halv 4 den natten och hade skoldag dagen efter, trött var man då!

Varför jag började tänka på det här idag var på hemvägen då jag ser 4-5 tjejer som kommer på bussen helt nersupade och ofräscha. ena tjejen kan inte ens hålla ögonen öppna. tjejerna gapar o håller liv i hela bussen och är bara allmänt jobbiga. sätter på musik på mobilen och dricker lite mer. dessa tjejer såg inte äldre ut än 15 år. sorgligt är ordet! de gick vinglandes av bussen och gick mot en hemmafest med varsin ölburk i handen klockan 10 på en lördagkväll ... och vad är det med det där blonda håret som alla ska ha? varför just blont? brunetter är ju minst lika fint, men ja det är ju en smaksak.
STOLT över mig själv är vad jag är! Jag är glad att jag aldrig hamnade där. Jag var aldrig en av de som blev uttittade av de andra.
Tack stallet <3

1 kommentar:

Madeleine sa...

Håller verkligen med dig. . . Är så trött på allt det där. Som om det är någonting alla borde uppleva? nej.. Det tjänar ingenting till att hålla på sådär. Man ska stå på sig! :) <3