måndag 9 mars 2009

Måndag

Idag blev det en lååång dag för mig. just för att jag inte sovit så mycket i natt.
Provet hoppas jag gick bra. vi fick två ämnen att skriva om och jag valde att skriva om val och beslut. i vanliga fall brukar jag skriva allt på svenska först, sen engelska för att sedan renskriva allt. men nu blev det bara att skriva ner lite på engelska och renskriva. såklart fick jag ändå inte med allt, jag satt över tiden med nån minut och var sist ut från salen. precis som vanligt. om jag skrev om det dom ville är en bra fråga men inget att göra åt nu... bara att vänta på resultatet.

Efter provet blev det en god sallad till lunch som följdes av historia lektion. som vanligt så gav den inte speciellt mycket i helhet. Anders tog fram en gammal skrivbok med olika skrifter och det var ganska intressant, att tyda olika stilar alltså. sen fick jag sitta själv med han och prata konsthistoria. spännande hur mycket det egentligen kan ligga bakom en målning, men som man inte tänker på när man bara tittar rakt av.

Slutade nån timme tidigare då vi får skriva arbetena hemma. jag ska sätta mig nån dag och verkligen vara flitig och få ett bra arbete gjort. efter alla ord han sa idag så känner jag mig faktiskt peppad. känns som jag gjort han besviken när han säger att han vet att jag kan så mycket mer och nå ännu högre betyg. och jag vill ju ha ett högt betyg och då gäller det att satsa. enligt anders är jag en gåta ... och jag kan inget annat göra än hålla med han. ibland är jag på plugghumör och ibland inte, men så är det väl för alla, right? nej jag ska göra han stolt och imponerad :)
Timpa ringde på hemvägen och tydligen svävar jag på moln enligt Cicci när jag pratar med han haha .. ja, jag är kär i han, på vänskapligt vis (=
Pratade lite med D när jag kom hem, saknar han redan :( vill bara ligga där i sängen och mysa. men i stället fick jag lägga mig själv i min egna säng och vila en stund.

Nu har jag precis haft nattsamtal och borde gå och lägga mig nu. dels för att jag är väldigt trött men också för att man börjar tidigt. och i morgon får man inte komma försent, jag ska ha bra betyg i naturkunskap också. så det så! nu ska jag verkligen satsa allt. måste bara fixa mitt jäkla brev till Lennart. men det tar vi i morgon... nu kallar min ensamma säng.

Godnatter

PS. idag är det 9 år sen jag opererades, läskig dag!

1 kommentar:

Madeleine sa...

Ja, jo jag fick ditt sms<3 Det betydde mycket. Men det känns lite bättre nu. Tack för att du finns där.

Jag tar också alltid jättelång tid på mig när jag skriver prov. Kommer nästan alltid sist ur rummet... haha <3