onsdag 24 december 2008



Idag har det varit en ganska lång dag. Vi har fixat klart nästan allt inför julafton, allt julpynt är uppe, maten är klar, granen är uppe osv :)
Vi började dagen med att städa hela huset, baka och fixa maten. Jag älskar julpynt, blir så himla vackert i alla rum =)
Jag fick för mig att vi skulle äta Kicken Ticka Masala till middag o söta pappa gjorde snällt det. dock blev det inte som vanligt men mycket gott o ätbart =)
På kvällen har vi vår vanliga årliga tradition dagen innan julafton, sitter på uppesittarkvällen för att spela bingolotto, pappa fixar skinkan, dricker glögg och äter goda godsaker. Hela familjen klär granen, pappa tar upp den o fixar stjärnan, mamma fixar ljusen och glittret och jag o thomas pyntar granen medan katterna nyfiket leker runt =)
På natten har vi smakat på skinkan och sillen och bara skrattat som en familj, min älskade Svensson familj <3
Nu för tillfället sitter jag och tittar på Min bäste väns bröllop, passande namn till filmen om mig? har så sjukt många minnen till den här filmen, jag o anna brukade alltid se den tillsammans efter skolan, antingen den, dirty dancing eller titta han snackar var våra favoriter. efter filmen blir det i alla fall att bädda sängen (älska nybäddat!) o sen sova gott.
I morgon kommer farfar hit, och så firar vi alla tillsammans =) sägs ju till och med att det ska bli snö så man kan ju alltid hoppas på en vit jul^^ Älska julen!

Inga kommentarer: