fredag 7 november 2008

Yesterday

Ja igår var man ju inte så jättepeppad att åka till skolan men ändå så var jag ju det. Ville ju ha foto!

Så efter 1½ timmes sömn hoppade jag upp ur sängen, klädde på mig och tro det eller ej så hann jag sminka mig hemma :O jag som alltid brukar göra det på bussen eller tåget....

Kom till skolan, fick en uppgift, hämtade kamera och sedan begav vi oss ut mot Slussen där vi hade vår fotoplats. Vi skulle fråga folk om de ville vara med på porträtt. Både lätt och svårt! Vissa ställer upp och vissa inte. Undrar vad jag skulle gjort om någon kom fram och fråga hmm...

Jag fick många trevliga personers jakande :) Var ju extremt trött igår och det märktes riktigt mycket under en person.

Jag frågar om han kan ställa upp och vara med på en bild, javisst det kunde han.
Han ställer sig och posar upp sig och jag tar fram kameran när jag får kommentaren
"Ska du verkligen ha linslocket på?!?"
PINSAMT!! Jag kommer fan från MediaGymnasiet och gör en sån tabbe! :/
Aja efter lite skratt och jag förklarar att jag är trött så provade vi en gång till och fick en urtjusig bild ;)

Efter fotolektionen gick vi ner till sushi stället och åt en kicken mahsala(?) och jag tror jag börjar bli kär i det, så sjukt gott!

Hade sedan idrottslektion där vi såg en film om människokroppen, lagom roligt.

Trots att jag var sjukt trött så åkte jag till min Sofia efter skolan och gjorde henne sällskap på jobbet =) Var där till stängning och sedan åkte en trött Johanna hemåt...

Var så sjukt trött när jag kom hem, tittade lite på tv, hade nattsamtal och somnade sedan in med tvn på :)

Inga kommentarer: